FOLLOWERS :)

Wednesday 16 November 2011

good luck sayanggss. :D



assalamualaikum. 


malaysia dah menang banyak pingat dalam sukan sea kan. bangga saya. sebenarnya, malaysia target berape emas ? konpius aku. kejap kate 9, kawan aku kate pulak, puloh-puloh. berape sebenarnye ??? 
nak kate 9, malaysia memang dah dapat 9 pon kan. dah boleh bangga lah kan ? yang aku pelik kan, nape indonesia dapat banyak sangat medal ? ada game yang indonesia masok tapi malaysia tak masok ke ? kenapa macam tuh pulak ? boleh ye ? # jahil siket bab sukan-sukan nieh. kalo tanye pasal sinetron ke. pasal greyson chance ke. boleh la aku jawab. haha ! 


opss ! aku dah menyimpang sebenar nye nieh. sebenar nye aku nak ucap good luck untok adik sdare aku yang bakal amek result upsr esok. *good luck ek kak ngah ! dapat berape pun tak kesah. sekurang-kurang nye awak dah usahe kan. dah doa. dah usahe. jadi, tinggal tawakal je la. :) tak ape kalau tak dapat 5a, mase pmr nanti boleh usahe lagi. kalau tak dapat 5a okey jugak, boleh teman ibu awak kat rumah. :)*

lagi satu ! blog nieh. dah tukar lagu baru. more catchy dari yang dulu. aku tak tau lah band nieh dekat indonesia macam mane. popular ke tak ? tapi rase nye, tak ramai yang kenal band nieh kat malaysia kan ? haha !

kejap. teringat pulak zaman-zaman aku amek result upsr dulu. -->

bangun awal pagi. pagi-pagi bute aku dah bangun, celik je bijik mate. tekebil-kebil. ' hari nie aku amek result kan ? agak-agak dapat berape lah kan ? *trial aku 3a2b je. aku nie tak ade lah pandai mane pun. tapi aku besyukor je. :)*
lepas bangun. teros amek tuala, excited lah kate kan. mandi. air sikit punye sejuk. menggigil keluar bilek air.
pake baju. then, solat subuh. mintak tenang. semua-semua lah. mana lah aku ingat aku doa ape, dah 3 tahon. haha ! :)
lepas sarapan. ibu aku tanye. dialog antara ibu, aku dengan ayah aku. ( tak silap aku macam nie lah )

ibu : adik rase-rase dapat berape ?
aku : ntah, cikgu kate kalo trial 3, sebenar punye mesti 3.
ayah : ayah tak kisah wani dapat berape, wani dah usahe kan.
aku : dah. dah. ^_^ *buat muke comel.

memang masin lah mulut cikgu aku tuh, memang betul pon aku dapat 3a2b. sebijik macam trial dulu. aku tak bangga dengan result aku. aku malu pun tak. tapi aku bersyukur sangat. sekurang-kurang nye, aku ade jugak a kan. dari tak ade a langsong.
lagi pun, kalo aku dapat 5a, mesti aku kene pakse masok sbp lah, mrsm lah, smka lah. nie result aku tak menepati piawai. haha ! boleh duduk bawah ketiak ibu dengan ayah aku. haha ! :D

jadi. redha dengan ape yang anda dapat, sebab Allah lebih tahu yang tebaik untuk anda. *smile. :)

jom tengok si tudung tweet ! ^_^


jumpe lagi nanty :)
Good Luck to all PMR and SPM candidates :)

No comments:

Post a Comment